فرهنگ و معماری!!!!!
معمار کویر
معماری گمشده این عصر است ...دریابش...

معماری وسیله واقعی سنجش فرهنگ یک ملت بوده و هست.هنگامی که ملتی می تواند مبل ها و لوسترهای زیبا بسازد اما هرروزه بدترین ساختمان ها را می سازد،دلالت بر اوضاع نابسامان و تاریک آن جامعه دارد.اوضاعی که در مجموع ،بی نظمی و عدم قدرت سازماندهی آن ملت را به اثبات می رساند.

(هرمان موتسیوس)

هر بنایی به عنوان جزئی از فرهنگ معماری این وظیفه را دارد که یک اندیشه ذهنی را از طریق فرم ظاهری خود عینیت ببخشد و به این ترتیب نمودی خواهد بود برای سنجش این فرهنگ.

کتاب زیبایی شناسی در معماری

راستش چند ماهی هست که ذهنم درگیر معماری امروز ایرانه!

البته من هنوز در حدی نیستم که بخوام نظر آنچنانی بدم .ولی دوست دارم نظر شما صاحب نظران رو بپرسم در این مورد.

که الان چقد معماری ما و به خصوص در شهرها تونسته فرهنگ ما رو نشون بده؟

راستش خود من با دیدن این همه نماهای مختلف و جورواجور امروزی و اشکال مختلف ساختمون ها تنها چیزی که می بینم پیروی از یه تعداد قانون زیبا سازی و فرم دارم می بینم و روح و بعد معنوی تو ساختمان ها نمی بینم.به نظرم انگار که معمارای اینجا کورس گذاشتن واسه به رخ کشیدن نما ها فرم هاشون.

بیشتر از این نمی گم و منتظر نظرات  شما هستم.

                                  



نظرات شما عزیزان:

hamidreza
ساعت10:03---5 مرداد 1392
mamnoon
پاسخ:ممنون از نقدتون!!!!!!!!!!!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : یک شنبه 30 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط آتنا